Visitors

Monday, May 16, 2011

The Future

This time ak nk citer psl cita-cita aku, mcm x bley bla gak kn tp ni kn blog suker hati aku la nk citer ape kn?.: p
ntah tibe2 nape ak nk join askar , dlu bkan lg nk jadi tu nk jadi ni, tim skolah rendah nk jadi JKR( yg tar jln tu), pastu nk jadi pilot lak, msok skolah menengah nk jadi arkitek, pulakk dah, msuk form 5 nk jadi cikgu sbb keje ni dpt pahala,haha. Lpas SPM trus apply maktab n UPSI, trnyata sama skali maktab n UPSI ssah nk dpt..yela, UPSI biasenye bdak STPM bnyk dpt, maktab lak kna result tnggi bru dpt, result ak ckp2 mkn je tim tu. ak pn da ptus angin, redha je la dpt ape2.,hri posmen mane lak dtg bg surat bsar smpai x muat peti surat umah ak,,adik ak pg amikkan, bru je die pgang n terjerit name ak, mngatakan surat utk aku..surat ape lak?? check tgk surat twaran matrik..tkejot gak, stahu aku bdak result tnggi je dpt mende alah ni..aku dapat program 2 thn kt kuala pilah,,(tim  tu ak x tahu yg dpt blaja kt situ gak). tp ak terfikir matrik ni ssah n tnsen skit blaja...tp ak bncang ngan parent ak dulu..akhir skali ak tolak tawaran tsbut. tnggu beberapa hari je dpt tawaran UiTM kt kuala pilah gak..mmg da mnjadi takdir utk aku smbung blaja kt negeri sombilan.

Sjak aku msuk uitm la cita2 aku bertukar kpd askar..iaitu unit 10 Briged Para.ok, ni la serba rngkas tntng unit elit ni.
asasnya pasukan ini adalah satu briged infantri dalam cawangan tentera darat malaysia yang dipertingkat menjadi satu pasukan elit dalam ATM. 10 briged para adalah elemen Pasukan Aturgerak Cepat, PAC ATM, pasukan ini suke sgt terjun dri pesawat menggunakan parachute. bnyk lagi kelebihan pasukan ni, maklumla nama lagi pasukan elit, panjang berjela kalo ak citer.
 



preview pasukan 10 briged

kdatangan aku ke uitm pilah mnjadi smbgt ak smakin berkobar2 utk join askar. kt unit kokurikulum ni adela sorg staff ni, bkas tentera yg juga daripada pasukan ini, die berpangkat pegawain warren 1..mcm2 pngalaman die cite kt aku, sgt best. die jgak ckp yg die dpt twaran kenaikan pngkat kpd mejar tp die tolak..die xnk ckp sbb ape tp ak da jmpe jwapan tu.h0h0
                                                                              
inila dia, encik Jimi Harun name die, diela mnjadi pmbakar smgt aku, tiap kali jmpe die msti bg berbagai nsihat, n x kire mase die msti wat lwak sengal ngan aku,huhuhu

                                                        

            inilah impian aku, hrap suatu hari aku akn menempuh saat ini dan mendarat dngan selamat.hehehe

hmm...tp cita2 jodoh rezeki Allah sudah tentukn, tp ak sbgai hambaNya hanya berdoa agr cita-cita ini dimakbulkn.amiinnn.,bgitulah tnggi harapan sbagai mane name blog ni,hehehehehhe
   

2 comments:

  1. perghhh, dasat la min! chayok2!!!
    p/s: pandai amin tulis cerita. best! :)

    ReplyDelete
  2. hehe..thanks
    ak pn nk mntk ajar gak nk hias belog ak.huhu

    ReplyDelete